EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDİR?
Bireylerin gereksinimlerine uygun olarak yaşadıkları ortamda profesyonel sağlık ekibi ile sunulan koruyucu ve iyileştirici hizmetlerin bütünüdür. Sağlık kuruluşuna gidemeyecek, yatağa tam bağımlı ve yarım bağımlı olan hastalarımıza sağlık hizmetlerinin kendi kendi ev ortamlarında sunulmasıdır.
BU HİZMETTEN KİMLER FAYDALANABİLİR?
EVDE SAĞLIK HİZMETİ ALMAK İSTEYEN KİŞİ NE YAPMALI?
Evde sağlık hizmeti almak isteyen hastalar veya aile bireyleri sağlık Bakanlığı bünyesindeki ulusal çağrı merkezi 4443833 nolu telefonu arayarak müracaat ederler.
Çağrı merkezindeki görevli personel hizmet talep eden kişi ile görüşme yaparak gerekli işlemleri başlatır. İlk görüşmeyi takiben Batman Koordinasyon Merkezi'ndeki görevli sağlık personeli tarafından hizmet talep eden kişi ile görüşme yapılarak hasta ile ilgili hastanenin ekiplerine yönlendirilir.
Evde sağlık hizmeti alacak kişi hekim ve yardımcı sağlık personelinden oluşan ekip tarafından evinde ziyaret edilir. Hizmet alacak kişinin durumu ve sunulacak hizmet belirlenir.
Hekim tarafından evde sağlık hizmeti alacak kişilerin varsa tedavisini planlayan diğer hekimler ile görüşerek yapılan konsültasyon sonrası evde sağlık hizmeti tedavi planı oluşturulur.
Evde sağlık hizmeti verilen kişilerin mevcut durumları hariç oluşan ACİL DURUMLAR birimin görev alanına girmez. Bu durumlarda 112 il ambulans servisini arayınız. Ya da doğrudan sağlık kuruluşlarının acil hizmet veren birimlerine başvurunuz.